
Від рутини до самовираження: щоденні справи учнів та учениць як ресурс для навчання англійської мови
Щоденне життя школярів і школярок здається одноманітним: школа, уроки, домашні завдання, відпочинок. Але саме ця «рутина» є природним ресурсом для навчання англійської мови. Завдяки знайомим діям учні та учениці легше опановують лексику, структури Present Simple і прислівники частотності (always, usually, sometimes, never).
У підручнику «Hip-Hip Hello» для 5 класу тема «My daily routine» подана через опис рутини Лени з Болгарії:
«She wakes up at 6:30 am. She gets up and brushes her teeth. She goes to school at 8:00 am. After school she has lunch with her grandparents, then goes to ballet classes.»

Школярі та школярки створюють власні розповіді за моделлю:
- I get up at 7 o’clock.
- I have breakfast with my family.
- I do my homework in the afternoon.
У підручнику «Hip-Hip Hello» для 6 класу вже додається порівняння буднів і вихідних:
«On Mondays I get up at 7:30. Then I go to school. On Saturdays I get up around 9:00 and play computer games.»

Такі завдання дають змогу учням та ученицям відчути, що англійська мова «говорить» про їхнє життя, а не про абстрактні ситуації.
Від рутини до самовираження
Звичні дії поступово перетворюються на можливість висловлювати власні вподобання, порівнювати режим дня друзів чи подруг, навіть будувати мінідіалоги:
- A: What do you do in the morning?
- B: I go to school. And you?

Або писати мінітвори «My favourite part of the day»:
«My favourite part of the day is the afternoon. I finish school at 1:00 pm, have lunch, then I run for my football practice. In the evening I chat with friends on Viber.»

У такий спосіб проста лексика на тему «daily routine» переходить у вираження особистих інтересів, хобі та стилю життя.
Отже, щоденні справи школярів і школярок — це місток від рутинних вправ до справжнього спілкування англійською. Завдяки знайомим ситуаціям учні/учениці не лише закріплюють Present Simple та часові прийменники (at 7 o’clock, in the afternoon, on Monday), а й поступово вчаться розповідати про себе, ставити питання й виражати емоції.
Рутина перетворюється на самовираження, а англійська стає інструментом для опису власного життя.
Залишити коментар