
Інтерактивні вправи на уроках німецької мови в 8 класі НУШ
Сучасний урок іноземної мови у школі — це завжди баланс між традиційними підходами та новими технологічними можливостями. Учителі прагнуть не лише передати учням знання, а й зробити навчання живим, динамічним і максимально наближеним до реального мовного спілкування. Саме тому інтерактивні вправи стають невід’ємною складовою уроків німецької мови у 8 класі НУШ.
Вони дають змогу школярам відчути себе активними учасниками освітнього процесу, а не пасивними слухачами. Крім того, інтерактивні завдання відкривають нові можливості для вчителя: від миттєвого зворотного зв’язку до створення індивідуальної траєкторії навчання. Завдяки поєднанню тексту, звуку, відео й гри інтерактивні вправи не лише закріплять знання, а й сформують стійку мотивацію до вивчення іноземної мови.
У поєднанні з підручником «HALLIHALLO!» (8(4) клас) інтерактивні вправи на освітній платформі іЗЗі стають надійним інструментом для досягнення головної мети НУШ — формування компетентного, вмотивованого й самостійного учня.
Види інтерактивних вправ на платформі іЗЗі
Освітня платформа іЗЗі пропонує різноманітні цифрові завдання, які дають змогу органічно поєднувати підручник з онлайн–інструментами та роблять уроки німецької мови більш ефективними й цікавими.
Основні види вправ:
Відео та аудіо. Вправи з використанням відео та аудіо створюють реалістичний контекст для сприймання мови на слух. Учні можуть, наприклад, прослуховувати запитання і впорядковувати відповіді (прослухати тут).

Діти можуть прослухати діалог і встановити правильну послідовність реплік (прослухати тут).
Якісне аудіо у виконанні носіїв мови дасть можливість формувати правильну вимову. Школярі мають нагоду читати, чути нові слова та бачити їх переклад, що задіє одночасно слухову та зорову пам’ять і сприяє кращому засвоєнню лексичного матеріалу (прослухати тут).

Ще одним різновидом вправ є завдання на прослуховування ситуацій та знаходження відповідностей між термінами та ілюстраціями чи фото (прослухати тут).

Учні можуть переглянути відео та доповнити текст з пропусками, перетягнувши відповідні слова у потрібні комірки (переглянути тут).

Будь-яка граматична тема, це завжди виклик для вчителя та учня. Краще зрозуміти та запам’ятати правила допомагають відеопрезентації з детальними поясненнями тої чи іншої теми (переглянути тут).

Відеоролики дають змогу краще засвоювати не лише граматику, а й лексику за темою в певному контексті (переглянути тут).

Таблиці та схеми
Таблиці та схеми є ефективним засобом візуалізації граматичного матеріалу, які дають можливість учням легше осягнути та запам’ятати необхідне (таблиця тут).

Тестові завдання
Множинний вибір, правильно / неправильно, вибір із кількох варіантів — такі вправи ефективні для закріплення граматики і лексики та для самоперевірки. Миттєвий зворотний зв’язок дає можливість школярам одразу виправляти свої помилки та вчитися на них.
Приклади завдань:
- правильно / неправильно (завдання тут);
- вибір з 4 варіантів (завдання тут);
- вибір з двох варіантів (завдання тут або тут).

Вправи закритого типу
До таких вправ належать серед іншого вправи на заповнення пропусків у реченнях відповідними лексичними одиницями або граматичними структурами. Наприклад, учні вставляють правильні форми дієслів, словосполучення чи слова, конструюють речення. Цей тип завдань тренує вживання граматичних структур і розвиває навички писемного мовлення (вправа тут або тут).
Вправи на встановлення відповідностей дають змогу дітям логічно поєднувати слова, вирази або граматичні форми з їхніми значеннями чи перекладом, а також з ілюстративним або аудіосупроводом. Такий формат сприяє закріпленню лексики та граматичних структур, а також розвиває аналітичне мислення й уважність (вправа тут).

Ігрові формати та опитування
Рейтинги, конкурси, інтерактивні опитування або мініпроєкти підвищують мотивацію школярів і створюють атмосферу гри на уроці. Такий формат також стимулює співпрацю та комунікацію між учнями:

Методичні поради щодо поєднання інтерактивних вправ із підручником
- Введення нового матеріалу через підручник, закріплення в інтерактивних вправах. Спочатку поясніть правило або лексику з підручника, а потім запропонуйте учням виконати відповідні завдання на платформі іЗЗі для практичного закріплення.
- Чергування форм навчальної діяльності. Після традиційного опрацювання тексту дайте школярам завдання на доповнення речень або встановлення відповідностей онлайн. Це підтримує увагу та стимулює активне мислення.
- Поєднання аудіо– та відеоматеріалів із матеріалом підручника.
Використовуйте інтерактивні аудіо- та відео вправи, щоб ілюструвати діалоги та ситуації, описані у підручнику. Це дасть можливість дітям краще сприймати мову на слух і формує комунікативні навички. - Рефлексія та самоперевірка. Після виконання онлайн-завдань обговорюйте з учнями результати, звертайте увагу на помилки та правильні відповіді, поєднуючи це з прикладами з підручника.
- Ігрові формати для закріплення матеріалу. Включайте ігрові завдання на на освітній платформі іЗЗі для повторення та закріплення матеріалу з підручника. Це підвищує мотивацію та активність школярів.
Інтерактивні вправи у поєднанні з підручником створюють сучасне, динамічне та ефективне середовище навчання. Вони дають можливість дітям не лише закріплювати знання, а й формувати комунікативні навички, розвивати аналітичне мислення та самостійність. Використання цифрових ресурсів робить уроки німецької мови живими, мотиваційними та максимально наближеними до реального спілкування, перетворюючи навчання на цікавий і результативний процес.
Залишити коментар