Арттерапія на уроках математики: творчість, що допомагає зрозуміти числа
Сьогодні поділимося ідеями, як зробити уроки математики не лише корисними, а й захопливими, використовуючи елементи арттерапії. Цей підхід дасть можливість учням і ученицям подолати страх перед числами, розвиватиме креативність і зміцнить емоційний зв’язок із предметом.

Чому це працює?
Арттерапія — це використання творчості для вираження почуттів і розв’язання проблем. Коли ми поєднуємо її з математикою, то отримуємо подвійний ефект:
- Зниження стресу. Творчі заняття дають змогу зняти напругу та тривожність, пов’язану з розв’язанням складних задач.
- Візуалізація понять. Школярі та школярки можуть відчути абстрактні поняття, такі як дроби, геометричні фігури чи симетрія, що робить їх більш зрозумілими.
- Розвиток дрібної моторики. Малювання, ліплення чи аплікація сприяють розвитку моторики, що позитивно впливає на загальний розвиток дитини.
- Формування позитивного ставлення. Урок перетворюється на гру, що викликає позитивні емоції та створює асоціації з успіхом.
Ідеї арттерапевтичних вправ на уроках математики в початковій школі
«Математична мозаїка»
Мета: закріпити знання про геометричні фігури та їх властивості.
Матеріали: кольоровий папір, ножиці, клей, аркуш паперу.
Завдання
Кожен учень і кожна учениця отримує аркуш із заданою геометричною фігурою (наприклад, трикутник, квадрат, коло) і створює з них малюнок (наприклад, будиночок, робота, тваринку). Потім підраховують, скільки фігур кожного виду вони використали, і записують це у вигляді суми.
«Кольорова таблиця множення»
Мета: засвоєння таблиці множення в ігровій формі.
Матеріали: аркуш паперу, олівці або фломастери.
Завдання
На дошці або у презентації виводяться приклади множення. Кожне число у відповіді має певний колір (наприклад, 12 — синій, 18 — зелений, 20 — червоний). Школярі та школярки розв’язують приклади та розмальовують фрагмент відповідним кольором. У результаті кожна дитина отримує картинку за власним бажанням.

«Ліпимо дроби»
Мета: наочне пояснення поняття «дріб».
Матеріали: пластилін або глина.
Завдання
Запропонуйте учням та ученицям зліпити цілий «пиріг» (круглу фігуру). За допомогою нитки або стеки вони повинні розділити його на рівні частини: на 2, на 4, на 8. Після цього діти візуально побачать, що таке 1/2 або 1/4 від цілого. Можна також зліпити кілька «пирогів» і порівняти, який дріб більший: 1/2 чи 1/4.
«Симетрія у природі»
Мета: познайомити учнів з поняттям симетрії.
Матеріали: аркуш паперу, фарби.
Завдання
Зігніть аркуш паперу навпіл. На одній половині намалюйте половину метелика, квітки або іншої фігури, що має симетрію фарбами. Потім складіть аркуш і притисніть. Після того, як його розгорнуть, діти побачать, що малюнок відбивається на другій половині. Це чудово демонструє, що таке симетрія.

«Геометричні історії»
Мета: розвиток уяви та закріплення знань про геометричні фігури.
Матеріали: аркуш паперу, олівці, фломастери.
Завдання
Роздайте школярам і школяркам аркуші паперу і попросіть намалювати кілька геометричних фігур (коло, квадрат, трикутник, овал тощо) у будь–якому порядку. Або ж підготуйте фігури заздалегідь вже надруковані на аркуші. Запропонуйте учнівству домалювати інші фігури так, щоб зображення перетворилось на персонажів або предмети. Наприклад, коло може перетворитися на голову, а трикутник — на вуха.
Завдання — придумати коротку історію про цих персонажів, використовуючи математичну лексику: «Одне кругле Сонце і три трикутних гори зустрілися…». Це не лише творчість, а й чудова вправа на розвиток мовлення та зв’язок математики з навколишнім світом.
Стаття доступна не лише онлайн, а й у форматі PDF, який зручно зберігати, роздруковувати або використовувати під час уроків без доступу до інтернету.

Залишити коментар