Техніки мотивації учнів до вивчення німецької мови
Техніки мотивації учнів до вивчення німецької мови
Приємно заходити у клас і бачити, як очі учнів світяться бажанням вивчати німецьку мову разом з Вами. Щоб підтримати цей ентузіазм, вчителю варто використовувати різноманітні техніки та мотивації. У цій статті ми розглянемо, як саме це можна зробити.
Ігрові методи
Дидактичні ігри допомагають зробити навчальний процес цікавим і захоплюючим, викликати позитивні емоції і підвищують мотивацію учнів. На уроках німецької мови можна використовувати різноманітні навчальні ігри в залежності від мети, яку ставить перед собою вчитель.
Наприклад, під час вивчення теми “Die Leute in meiner Nähe” («Люди поруч зі мною») у 6 класі (2-й рік навчання) можна використовувати кросворди, ребуси та лексичні ігри для засвоєння нової лексики і повторення вже вивченої. Ігри, такі як «Снігова куля», «Рюкзак», «Пантоміма», «Доміно» та інші, чудово підходять для цього. Для розвитку навичок читання можна звернутися до таких ігор як «Заховані слова», «Зачаровані листи», «Злови помилку» або «Річка».
Для прикладу, розглянемо гру “Снігова куля” за темою “Berufe der Verwandten” («Професії рідних»).
Schneeball “Berufe”
Мета: закріплення лексики (назви професій) та граматики (утворення професій жіночого роду) по темі “Berufe” та тренування короткотривалої пам’яті.
Зміст гри: Учні сідають у коло і по черзі запитують одне одного про професії їхні мами. Той, хто відповідає, називає професію своєї мами і повторює відповіді попередніх учасників. Останній учень повинен пригадати відповіді усіх своїх однокласників.
Schüler 1: Meine Mutter ist Deutschlehrerin von Beruf. Was ist deine Mutter von Beruf?
Schüler 2: Olenas Mutter ist Deutschlehrerin von Beruf und meine Mutter ist Köchin von Beruf. Was ist deine Mutter von Beruf?
Schüler 3: Olenas Mutter ist Deutschlehrerin von Beruf, Dianas Mutter ist Köchin von Beruf und meine Mutter ist Zahnärztin von Beruf. Und was ist deine Mutter von Beruf? usw
Учень 1: Моя мама за фахом вчитель німецької мови. Хто твоя мама за професією?
Учень 2: Мама Олени за фахом вчитель німецької мови, а моя мама за фахом кухар. Хто твоя мама за професією?
Учень 3: Мама Олена за професією вчитель німецької мови, мама Діана за професією кухар, а моя мама за професією стоматолог. А яка професія вашої мами? тощо
Інтерактивні онлайн-сервіси
Використання мовних додатків Duolingo, Babbel, Memrise та онлайн-платформ для вивчення мови Quizlet, Kahoot, Wordwall, LearningApps допомагають створити інтерактивне середовище, де учні можуть самостійно практикуватися та відстежувати свій прогрес.
На інтерактивній платформі іЗЗі до уроку на тему “Berufe” у 6 класі діти можуть виконувати завдання і самостійно перевіряти свої відповіді.
Завдання на платформі
Завдання 1. Прослухати аудіозапис і повторити назви професій за диктором, одночасно сприймаючи відповідні фото для кращого розуміння.
Завдання 2. Гра “Memory-Spiel” («Гра на пам’ять»). Знайти пари слів до відповідних зображень.
Завдання 3. Граматичне завдання: необхідно групувати іменники, що позначають професії чоловічого і жіночого роду, у дві колонки – er та sie.
Завдання 4. Was passt zusammen? (Що підходить разом?) З’єднати дві частини речення, використовуючи картинки для допомоги.
Завдання 5. Складіть речення з запропонованих слів.
Завдання 6. Переглянути відео з подальшим виконанням тестового завдання.
Завдання різноманітні та цікаві, допомагають розвивати словниковий запас і граматичні навички. Вони також сприяють кращому запам’ятовуванню інформації через аудіо та візуальні матеріали.
Проєктна діяльність
Спільна робота над проєктами допомагає учням розвивати комунікативні навички та вчить їх працювати в команді. Наприклад, для повторення теми “Die Leute in meiner Nähe” («Люди поруч зі мною») у 6 класі (2-й рік навчання) дітям пропонується підготувати проєкт “Freunde” («Друзі»). Учні можуть створити колаж з інформацією про своїх друзів і підготувати презентацію.
Мотивація відіграє надзвичайно важливу роль у вивченні німецької мови. Важливо постійно адаптувати методи навчання та шукати нові підходи, щоб підтримувати високий рівень зацікавленості учнів. Використання різноманітних завдань, інтерактивних ігор та мультимедійних ресурсів сприяє збереженню мотивації й робить процес навчання більш захопливим та ефективним.