Рецепт для приготування ідеального домашнього завдання, яке точно захотять виконати НУШенята знайдено!
(на прикладі інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут»)
Всім нам знайоме відчуття, коли кажемо фразу «Записуємо домашнє завдання…», а у відповідь чуємо промовисту реакцію наших учнів та учениць. Але є альтернатива, виконання домашніх завдань може стати цікавою пригодою, варто лише задіяти дрібку вчительських хитрощів. Ділимось із вами рецептами приготування домашніх завдань, які залюбки будуть виконувати НУШенята.
Компонент 1: Можливість вибору.
Не обмежуйтеся одним варіантом для виконання, пропонуйте альтернативи! Наприклад, якщо ми опрацьовуємо тему «Джерела та фактори небезпек» і необхідно створити конспект до уроку, запропонуйте альтернативи:
- Конспект
- Презентацію
- Відео
- Лепбук
- Плакат
- Комікс
- Пісню (а чому б ні?)
Тоді кожен із здобувачів освіти зможе знайти саме той спосіб, який є найбільш цікавим.
Компонент 2: Українознавчий зміст.
Особливо в реаліях сьогодення збагачувати свій світогляд знаннями про Україну – надзвичайно важливо, крім того приклади із життя, побуту, культури, видатні постаті нашої країни забезпечать контекст використання чи набуття компетентностей. У нашому підручнику ми пропонуємо створювати орнаменти для вишиванок (як елемент арт-терапії), знайомимося із висловами українських поетів та поетес, прикладами надзвичайних ситуацій, що відбувалися свого часу у нас в країні тощо.
Компонент 3: Інноваційність.
Пропонуйте для виконання домашніх завдань вправи на сучасних інтерактивних платформах: LearningApps, Kahoot!, Quizlet, WordWall, не забувайте також і про нашу розробку – освітню платформу іЗЗі, на якій вже створені та розміщені цікаві та різноманітні вправи до кожного уроку.
Компонент 4: Користь для життя.
Значну частку до заохочення додає корисність виконання завдання для життя. Наприклад, якщо ми навчимось складати й планувати сімейний бюджет, це дозволить заощаджувати кошти, складення та вивчення алгоритму дій при наданні першої домедичної або самодопомоги допомоги, зможе врятувати життя собі та оточуючим.
Компонент 5: Створення портфоліо.
Протягом вивчення інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут» ми постійно заохочуємо учнів та учениць до створення портфоліо: туди вони можуть додавати свої інсайти, виконані проєкти, цікаві вправи із домашніх завдань або ж навіть створювати свої завдання. Це дозволяє моніторити та відслідковувати свої успіхи, а також звертатися до портфоліо як до власної скарбнички цікавинок.
Додавайте ці 5 компонентів під час приготування домашніх завдань для ваших НУШенят, і вийде неймовірно (смачно) успішно!