
Інструменти штучного інтелекту (ШІ) для вчителя–словесника: перевірка робіт, генерація завдань
Нещодавно застосування ШІ здавалося фантастикою, а сьогодні — це реальність, яка відкриває нові можливості для вчителів та учнів. Персоналізоване навчання, автоматизована перевірка завдань, генерація дидактичних матеріалів, миттєвий зворотний зв’язок — усе це лише частина потенціалу, який пропонують сучасні ШІ–інструменти. Розгляньмо, як ефективно використати інструменти штучного інтелекту на уроках української мови, української та зарубіжної літератур.
Завдання: підготувати запит до ChatGPT
Аби отримати необхідну інформацію, школярі мають навчитися правильно формулювати запитання. Чат GPT підготує коректні дані, якщо діти пропишуть необхідні деталі, поставлять уточнювальні запитання, попросять вказати використані джерела, аби згодом перевірити коректність його відповіді.
Таке завдання сприяє:
- розвитку усного та писемного мовлення;
- розширенню словникового запасу;
- вдосконаленню вміння висловлюватися влучно та лаконічно;
- вмінню аналізувати отримані результати.
Завдання: створити та описати зображення
За допомогою ресурсу Canva учні можуть згенерувати будь–яку картинку, підготувавши її влучний опис. Наступним кроком може бути обмін світлинами в чатах та опис того фото, яке дісталося від однокласника / однокласниці.
Завдяки згенерованим зображенням школярі можуть створювати комікси, робити ілюстрації до художнього тексту та відтворювати послідовність подій у ньому, а також візуалізувати фразеологізми або метафори в поетичних текстах.
Візуалізуючи поетичні рядки, діти можуть розвивати уяву та творчість, взаємодіяти з іншими, вправлятися в усних і письмових висловлюваннях.
Ось варіант виконання завдання:
- обговорити метафору в групі (взаємодія);
- записати те, до якого висновку дійшла група: як розуміє та уявляє метафору (письмове висловлювання);
- схематично намалювати метафору (розвиток уяви, творчість);
- презентувати роботу групи всьому класові (усне висловлювання);
- використовуючи створений опис метафори та штучний інтелект, згенерувати зображення (використання цифрових технологій).
Інструменти ШІ можуть бути корисними і для педагогів. Вчитель може за кілька хвилин отримати добірку вправ з орфографії, тест з літератури, ідеї для роботи з текстами. ChatGPT та інші програми штучного інтелекту генерують завдання відповідно до рівня складності, теми й вікових особливостей. Штучний інтелект дає змогу створити індивідуальні маршрути навчання — від тем, які учень не засвоїв, до додаткових завдань на поглиблення знань. Це допомагає зробити освітній процес доступним і цікавим для всіх.
Залишити коментар