
Як підтримати дитину з особливими освітніми потребами?
Нові перекладені посібники — практична допомога для українських педагогів
Видавнича група «Кенгуру» з гордістю представляє нову серію з дев’яти методичних посібників, створених у партнерстві з італійським видавництвом Edizioni Centro Studi Erickson — визнаним лідером у галузі інклюзивної, педагогічної та психолого-соціальної літератури. Ця серія — відповідь на нагальні запити українських освітян, які щодня стикаються з викликами роботи з дітьми, що мають особливі освітні потреби.
У складний для країни час ми не можемо дозволити собі залишити без уваги жодну дитину. Важливість розуміння, прийняття та професійної підтримки учнів із РАС (розладом аутистичного спектра), СДУГ, дислексією, емоційними порушеннями або поведінковими труднощами — очевидна. Саме тому ВГ «Кенгуру» переклала й адаптувала серію посібників, які стали «настільними книгами» для італійських педагогів, і тепер можуть бути так само корисними для українських учителів і вихователів.
Посібники, що змінюють підхід до інклюзивної освіти
Кожна книжка серії присвячена окремій проблематиці й орієнтована на чітко визначену вікову аудиторію: дошкілля, початкова та середня школа. Автори — провідні фахівці в галузі спеціальної освіти, психології та педагогіки. Книжки поєднують теоретичну базу, практичні поради, ілюстровані приклади та дієві інструменти для роботи з дітьми.
Розглянемо серію детальніше:
🔹 1. Гіперактивність, імпульсивність і неуважність. Посібник для вихователів у дитячому садку
Посібник знайомить із типовими особливостями поведінки дошкільнят із СДУГ. Автори розповідають, як виявити перші сигнали, не втратити довіру дитини, створити ігрове й безпечне середовище для розвитку. У центрі уваги — гуманне й ненасильницьке виховання, емоційна регуляція і співпраця з батьками.
🔹 2. Аутизм. Посібник для вчителів початкової школи
Доступно про складне: книга розкриває причини типових поведінкових проявів дітей із РАС, надає практичні стратегії організації класу, які допомагають знизити рівень тривожності та підтримати адаптацію дитини. Окрема увага — на партнерстві з батьками й налагодженні ефективної комунікації.
🔹 3. СДУГ. Синдром дефіциту уваги та гіперактивності. Посібник для вчителів початкової школи
Цей посібник — практичний інструмент для організації навчального процесу: адаптивне планування, робота з увагою, профілактика зривів. Описані техніки формування стабільного розкладу, методи позитивного підкріплення, рекомендації щодо взаємодії з мультидисциплінарною командою.
🔹 4. Обдарованість і талант. Посібник для вчителів середньої школи
Обдаровані діти не менш вразливі, ніж ті, хто має труднощі у навчанні. Автори посібника пропонують підходи до індивідуалізації, виявлення талантів і попередження емоційного вигорання. Це керівництво допоможе створити підтримувальне середовище для підлітків із високим потенціалом.
🔹 5. ОВР. Опозиційно-викличний розлад. Посібник для вчителів початкової школи
Посібник присвячено складному феномену — впертій, провокативній, агресивній поведінці молодших школярів. Як уникати конфліктів, як спокійно реагувати, як навчити дитину співіснувати з іншими? Усе це — в чітких покрокових рекомендаціях.
🔹 6. ОВР. Посібник для вчителів середньої школи
У підлітковому віці опозиційна поведінка загострюється. Автори пропонують структуровані дисциплінарні підходи, створення безпечного середовища, де підліток не боїться помилитися, та пояснюють, як розвивати довіру й налагоджувати спілкування.
🔹 7. Дислексія. Посібник для вчителів початкової школи
Підручник надає зрозумілі критерії раннього виявлення дислексії, приклади адаптації навчальних матеріалів, поради з підтримки мотивації. Особлива увага — на роботі в команді з фахівцями й створенні атмосфери прийняття в класі.
🔹 8. Булінг. Посібник для вчителів середньої школи
Книга пропонує інструменти для виявлення булінгових практик, профілактики й чіткого реагування на конфлікти. У центрі — розбудова шкільної культури, яка базується на довірі, безпеці, спільній відповідальності.
🔹 9. Емоційні розлади. Посібник для вчителів середньої школи
Один із найтонших і найбільш зворушливих посібників. Йдеться про тривожність, депресію, емоційну нестабільність у підлітків. Книга вчить бачити непомітне, розуміти складні прояви внутрішнього болю дитини та правильно на них реагувати.
Чому ці посібники — справжня допомога?
- Стислість і чіткість: кожна книга має компактний формат, зручний для використання у щоденній роботі.
- Практичність: без «води» — лише конкретні поради, вправи, приклади, кейси.
- Наукова достовірність: автори — експерти, які базуються на міжнародних дослідженнях та багаторічній практиці.
- Інклюзивність як філософія: посібники вчать бачити в кожній дитині особистість, а не діагноз.
Ці книги — не лише для педагогів
Ми щиро віримо, що успішна інклюзія можлива лише за співпраці школи, родини й громади. Тому кожен посібник стане в пригоді також і батькам, психологам, соціальним працівникам — усім, хто шукає відповідь на питання «як допомогти».