Використання цифрових технологій на уроках мови та літератури
Використання цифрових технологій у навчанні мови та літератури є важливою частиною сучасного освітнього процесу, до того ж у межах державного стандарту. Вони сприяють розвитку навичок ХХІ століття: критичного мислення, цифрової грамотності, творчості, співпраці тощо. У державному стандарті передбачено інтеграцію інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у навчальні предмети, зокрема й гуманітарного циклу, щоб підвищити ефективність та мотивацію навчання.
Ось кілька ключових аспектів, як цифрові технології вписуються в уроки мови та літератури, проілюстровані прикладами з підручника «Українська мова» Інни Літвінової та Олени Якименко та «Українська мова, українська та зарубіжна літератури» Ірини Старагіної, Юлії Романенко та ін.
Цифрові інструменти для вивчення мови та літератури
- Онлайн-платформи та додатки: застосування платформ для інтерактивного навчання. Наприклад, Quizlet, Kahoot, Mentimeter, дає змогу проводити тестування, створювати інтерактивні завдання для розширення словникового запасу, практикування граматики та правопису.
- Аудіо- та відеоресурси: завдяки цифровим платформам можна слухати подкасти/аудіокнижки, переглядати відеоуроки.
- Екранізації творів: учні можуть порівнювати літературні твори з їх адаптаціями в кіно чи театрі, проводити аналіз особливостей художнього рішення.
Інтерактивні методи навчання
- Віртуальні тури: для вивчення біографії письменників можна проводити віртуальні екскурсії до музеїв. Наприклад, до музею Тараса Шевченка.
- Онлайн-дискусії: використання форумів, чатів, Padlet для обговорення літературних тем або роботи в малих групах.
- Цифрові презентації: інструменти, як Canva чи Prezi, дає змогу створювати креативні презентації та проєкти. Як створювати креативні матеріали для своїх уроків у Canva ми розповіли в нашій статті з посиланнями на відео.
Формування цифрової грамотності:
- Робота з інформацією: школярі вчаться знаходити, аналізувати та застосовувати джерела інформації в мережі. Як варіант, перевіряти факти та уникати неправдивої чи маніпулятивної інформації. Детальніше про медіаграмотність можна дізнатися у нашому матеріалі.
- Створення цифрового контенту: залучення учнів до створення блогів, відеооглядів, подкастів на літературні чи мовні теми.
Інклюзивний підхід
Цифрові технології також сприяють доступності освіти для дітей з особливими освітніми потребами, зокрема впровадженням текстових програм зі звуковим супроводом, субтитрів або електронних підручників з адаптивним дизайном.
До речі, освітня платформа іЗЗі, на якій знаходяться електронні додатки до підручників видавництва «Ранок» має функції, що дають змогу адаптувати текст для учнів із дислексією.
Використання цифрових технологій в освітньому процесі має, як ми вже встигли зʼясувати, низку переваг. А які переваги помітили Ви? Діліться в коментарях.
Залишити коментар