Книжкові подорожі разом із підручником «Українська мова» Інни Літвінової
Згідно з дослідженням, яке здійснив Український інститут книги в 2023 році, залученість учнів до читацьких практик із віком спадає. Наприклад, 18% дітей у віці 6‐9 років читають щодня, але така звичка залишається лише в 15% підлітків.
Чи можна покращити цю ситуацію?
Одним зі способів зацікавити читанням школярів є використання фрагментів із сучасних художніх, публіцистичних, науково-популярних текстів у підручникових завданнях. Розгляньмо інтеграцію книжкових сюжетів з мовними темами в підручнику «Українська мова» для 7 класу Інни Літвінової
З метою повторення норм української орфографії та правопису числівників авторка підручника звернулася до цікавих фактів про роман Володимира Рутківського «Сторожова застава», які привертають увагу підлітків до сюжету й заохочують дізнатися більше про героя.
Твір розповідає про звичайного українського хлопчика, який у таємничий спосіб переноситься в 1097 рік, на землі Київської Русі, де стає свідком і учасником героїчних подій.
Для закріплення знань з теми “Дієприслівник” авторка обрала уривок з книжки Марі Кондо «Викинь мотлох із життя!».
Книга Марі Кондо, японської експертки з організації простору, пропонує унікальний метод прибирання, що допоможе змінити життя та знайти внутрішній спокій. Метод KonMari вчить позбуватися зайвого, залишаючи лише те, що приносить радість і має справжню цінність.
Визначення синтаксичної ролі дієприслівників і дієприкметників пропонується виконати під час роботи з уривком з книжки «Застеляйте ліжко» Вільяма Макрейвена.
Вільям Макрейвен, адмірал Військово-морських сил США, ділиться цінними уроками, здобутими під час служби. Простими, але важливими порадами він допомагає змінити життя на краще та знайти сили для подолання труднощів і досягнення цілей.
Головна ідея його книги — починати день із маленької перемоги: застеляння ліжка. Ця проста дія створює відчуття порядку та успіху, яке мотивує й налаштовує на продуктивний день.
Знайти і розібрати дієприслівники на уроці учні можуть також, працюючи з уривком з книжки «Шкереберть» Тіма Гарфорда.
Це захоплива книга відомого економіста й письменника Тіма Гарфорда, у якій автор досліджує переваги непередбачуваності та безладу в нашому житті. Гарфорд показує, як відхід від звичних структур і впорядкованих систем може стимулювати творчість, підвищувати стресостійкість і допомагати знаходити нові рішення в складних ситуаціях.
Для відпрацювання свого вміння створювати діалоги авторка пропонує розглянути тему, підняту в уривку з книжки «Зеро» Юлії Ілюхи.
«Зеро» — роман української письменниці Юлії Ілюхи, що поєднує елементи психологічної драми та соціальної прози, занурюючи читача у внутрішній світ героїв, які шукають сенс життя в сучасному світі. Головна героїня, Зеро, — молода жінка, яка переживає кризу самоідентичності та намагається знайти шлях, ставлячи запитання, близькі кожному: хто ми і яку роль маємо в суспільстві.
Аналіз прислівників та обговорення значення фразеологізмів учні можуть провести на основі прочитаного з книжки «Гонихмарник» Дари Корній.
Книга про пошук себе, подолання страхів і прийняття свого покликання. Книга зачаровує атмосферою та запрошує в магічний світ української міфології, нагадуючи про силу коріння, традицій і важливість внутрішньої гармонії.
Вибір правильних прийменників під час роботи з уривком з книжки «Віктор-робот. Щоденник збирача планет» Анастасії Лавренішиної
Це яскрава й захоплива історія для дітей і підлітків, що переносить читачів у далеке майбутнє, де можна подорожувати космосом і збирати планети. Головний герой — маленький робот Віктор, створений для виконання важливих завдань і допомоги людям. Проте Віктор — не просто робот; він має велике серце і прагне зрозуміти, що означає бути живим.
Переконані, а також це підтверджують численні відгуки вчителів, що згадки про конкретні тексти у підручнику зацікавлюють учнів та спонукають придивитися до книжки і ознайомитися з її повною версією. Обовʼязково діліться своїми книжковими знахідками з учнями.
Залишити коментар