Як синхронізувати матеріал з історії України та всесвітньої історії?
Часто спілкуючись зі старшокласниками або випускниками шкіл, ми помічаємо, що вони добре орієнтуються в історії України та всесвітній історії. Проте їхнє розуміння певного історичного періоду залишається неповним. Наприклад, якщо запитати пересічну людину про Середньовіччя, вона, ймовірно, згадає лише про лицарів і замки, забуваючи, що це також доба Київської Русі. Це не дивно, адже в школі історію України та всесвітню історію вивчають як два окремі предмети. Інтегровані курси обирають не всі: одні вважають їх складними для реалізації, інші віддають перевагу окремому вивченню історії України, підкреслюючи її важливість. Причин багато, але хочеться, щоб сучасні учні сприймали історію глобальніше. Як це зробити, маючи два окремі предмети? Достатньо синхронізувати матеріал, і є багато способів це реалізувати.
Синхронізація матеріалів з історії України та всесвітньої історії допомагає учням краще розуміти як події в Україні вписуються в глобальні процеси та взаємодіють із загальними тенденціями в історії людства.
У модельній навчальній програмі «Всесвітня історія. 7―9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Гісем О. В., Бойко В. І., Василенко Я. Л., Даниленко В. М., Мартинюк О. О., Охредько О. Е., Сирцова О. М.) наведені таблиці синхронізації курсів
Кілька способів синхронізувати навчальний матеріал
- Хронологічні таблиці – це інструмент, який дає можливість порівняти події з історії України та всесвітньої історії в рамках одного історичного періоду. Вони допомагають учням побачити, як глобальні процеси впливали на події в Україні та, як події в Україні, своєю чергою, впливали на світ.
- Інтегровані уроки — це метод, який допомагає школярам зрозуміти зв’язок подій в Україні з глобальними процесами та їх взаємодію в історичному контексті. Цей підхід робить навчання більш цікавим і глибоким, щоб учні могли побачити цілісну картину історії.
- Тематичні порівняння – підхід, що дає змогу всебічно дослідити конкретний аспект історії. Наприклад, під час вивчення культури можна дослідити конкретний стиль та його прояви в різних країнах, а також зрозуміти, що вплинуло на його розвиток.
Наприклад у підручники із всесвітньої історії для 7 класу є рубрика «Україна і світ», яка допомагає учням синхронізувати матеріал.
Також є завдання для порівняння певних подій у всесвітній історії та історії України.
- Ментальні карти є ефективним інструментом для візуалізації і організації інформації, що дає можливість поєднувати події з різних епох, культур і регіонів. Створення ментальних карт для синхронізації історії України та всесвітньої історії допомагає виявити паралелі, впливи та взаємозв’язки між подіями.
Пропонуємо Вам приклад ментальної карти для 7 класу, де поєднані історичні процеси різних держав у добу Раннього Середньовіччя.
Маршрутний лист — ефективний інструмент, який можна використовувати в роботі. Пропонуємо ознайомитися з нашим матеріалом і спробувати застосувати цей метод на практиці. Проведіть опитування серед учнів, щоб дізнатися їхню думку про такий підхід до вивчення нової теми.
Синхронізація історії України та всесвітньої історії є ключовим кроком до формування в школярів цілісного розуміння історичних процесів. Використання таких методів, як хронологічні таблиці, інтегровані уроки, тематичні порівняння та ментальні карти, робить навчання не лише змістовнішим, а й більш захопливим. Ці підходи допомагають учням побачити світову історію як взаємопов’язаний процес, у якому кожен регіон, включно з Україною, відіграє свою важливу роль.
Залишити коментар