
Творчість і технології: формула успішного уроку
Підручник «Технології 8 клас НУШ» (авт. Ходзицька І.Ю., Горобець О.В., Медвідь О.Ю., Пасічна Т.С., Приходько Ю.М., Палійчук М.Д.) продовжує лінійку підручників з технологій для учнів і учениць Нової української школи. Він зберігає традиційну для серії видавництва «Ранок» систему організації навчального матеріалу. Його створено з урахуванням сучасних освітніх концепцій, орієнтованих на компетентнісний підхід, інтеграцію знань, розвиток навичок XXI століття.
Метою підручника є:
- реалізація творчого потенціалу школярів та школярок;
- формування критичного та технічного мислення;
- готовності до зміни природного середовища з урахуванням екологічної безпеки засобами сучасних технологій і дизайну;
- розвиток підприємливості та інноваційного мислення;
- сприяння партнерській взаємодії у освітньому процесі;
- уміння використовувати техніку і технології для задоволення особистих потреб.
- підтримка культурного та національного самовираження.
Під час вивчення курсу «Технології» у 8-му класі пропонується використовувати низку STEM-технологій, знання з біології, фізики та хімії, історії й підприємництва. Сьогодні це дуже важливо — бачити світ реальним, пристосовуватися до нових умов життя й уміти бути самозарадними.
Підручник відповідає модельній навчальній програмі «Технології. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти нашого авторського колективу (Ходзицька І.Ю., Горобець О.В., Медвідь О.Ю., Пасічна Т.С., Приходько Ю.М.). Видання вирізняється яскравими авторськими ілюстраціями, сучасним дизайном, зручним форматом і логічною структурою, які забезпечують ефективність та комфорт у навчанні.
Зміст навчального матеріалу підручника охоплює чотири основні розділи, що відповідають модулям модельної навчальної програми:
- «Основи проєктної діяльності».
- «Декоративно-ужиткове мистецтво».
- «Ефективне використання техніки і матеріалів без заподіяння шкоди навколишньому середовищу».
- «Турбота про власний побут, задоволення власних потреб і потреб інших осіб».
Окрім основних розділів, підручник містить додатки — «Приклади творчих проєктів».
Кожен параграф посібника починається із запитань актуалізації, які дають змогу школярам і школяркам пригадати та усвідомити важливу інформацію, спрямовують увагу на ключові поняття й проблеми, що розглядатимуться на уроці. Це сприятиме глибшому розумінню матеріалу та відкриє шляхи практичного застосування нових знань. У тексті подано ключові слова для зосередження на головному, поповнення словникового запасу та кращого запам’ятовування термінів. Завершують параграфи контрольні запитання, що спонукають до міркувань, аналізу та творчого осмислення вивченого матеріалу. Вони демонструють, як теоретичні знання можна застосувати в реальному житті.
У підручнику передбачено достатню кількість творчих завдань, для розвитку креативності мислення учнів та учениць. Вони сприяють розвитку компетентностей та розкриттю особистісного потенціалу, формують естетичний смак, мотивують до самостійного навчання та залучають до практичної діяльності. Є вправи, які діти можуть виконувати в парах і групах. Такі формати розвивають навички командної роботи, підсилюють взаємодію та комунікацію серед школярів і школярок. Сприяють обміну ідеями й досвідом та підтримують мотивацію через спільне досягнення мети.
Також є рубрика «Індивідуальна діяльність», що надає учням та ученицям можливість розвивати творчі здібності та практичні навички через виконання самостійних завдань. Завдяки таким вправам школярі та школярки не лише застосовують набуті знання, а й розвивають уміння планувати та вдосконалювати свої ідеї. Оцінюючи роботи однокласників та однокласниць, обговорюючи їх, діти розвивають критичне мислення та навчаються працювати над удосконаленням своїх проєктів.
Важливою для учнівства у підручнику є розділ «Працюємо з дорослими». Ці завдання сприяють розвитку комунікативних навичок дітей, заохочуючи їх до співпраці з дорослими та застосування теоретичних знань у реальному житті. За допомогою таких завдань учні та учениці формують уміння працювати в команді, слухати та враховувати думки інших, а також розвивають критичне мислення через аналіз і обговорення разом із дорослими. Така взаємодія не лише поглиблює знання школярів і школярок, але й дає їм практичний досвід, що дає змогу краще розуміти процеси створення виробів і виконання різноманітних завдань. Це також дає можливість удосконалювати навички, розвивати відповідальність, самостійність і творчий підхід до виконання завдань.
Для учнів та учениць 8-го класу у підручнику запропоновано розмаїття творчих проєктів. Ці завдання не лише спонукають до креативності, а й мотивують дітей до практичного застосування набутих знань, допомагаючи реалізувати ідеї та розвивати навички самостійної роботи, що є основою для успішного навчання впродовж життя та самореалізації.
Кожен проєкт містить детальний покроковий опис виконання, доповнений авторськими світлинами, що не лише забезпечують наочність, але й суттєво полегшують розуміння етапів виконання, сприяючи не тільки ефективному виконанню завдань, а й активному розвитку практичних навичок.
До підручника створено інтерактивний електронний додаток. До кожного параграфу є QR-коди та короткі покликання. Цей ресурс відповідає змісту книги, має цікаві завдання різних типів складності, елементи мультимедіа, анімаційні ролики.
Інтерактивні завдання різних типів складності забезпечують диференціацію навчання, адаптуючи завдання до індивідуальних можливостей та потреб кожного школяра, сприяють активному залученню дітей, мотивують до навчання, розвивають критичне мислення і навички вирішення проблем, а також сприяють кращому засвоєнню матеріалу та розвитку самостійності в навчанні.
Анімаційні ролики є потужним інструментом для візуалізації різних концепцій і методів. Вони дають змогу учням і ученицям краще засвоїти матеріал, надаючи змогу побачити теорію в дії, що сприяє кращому розумінню і запам’ятовуванню.
Підручник з технологій для 8-го класу має сучасний дизайн та зручний формат. Унікальні авторські ілюстрації, різноманіття творчих проєктів із детальними покроковими інструкціями та інтерактивні завдання не лише сприяють ефективному засвоєнню матеріалу, а й заохочують школярів і школярок до активної участі, розвитку креативності, а також формуванню важливих практичних навичок.
Залишити коментар